Felvételi az Iskolába

Felvételi az Iskolába

A felvételi nem vizsga, nem szelektálás!

A felvétel során a következő szempontok érvényesülnek: Iskolaérett-e a gyermek? Waldorf-óvodába járt-e? Jár-e testvére az iskolába? Milyen az osztály várható összetétele (nemek aránya, temperamentumok aránya, stb.)? A család tudatosan választja-e a Waldorf-pedagógiát, a családi nevelés összhangban van-e a Waldorf-pedagógia alapelveivel?

A felvételizni szándékozó családok az iskola irodájában felvételi adatlapot kapnak és egy kérdéssort egy részletes gyermekleírás elkészítéséhez. (Letölthető a honlapról) Ezek benyújtása után az iskolatitkár megállapodik a szülőkkel egy időpontban, amikor a gyermeket hívjuk be ismerkedésre.

A felvételi játék során a leendő osztálytanító ismerkedik egyszerre két gyermekkel , amit két másik tanár is megfigyel.

Ha a leendő osztálytanító szükségét látja, akkor a jelentkező gyerekeket együttesen is behívja egy közös játékos ismerkedésre, mert a felvételi során fontos számunkra, hogy együtt tud-e majd dolgozni a tanító a gyermekkel, a gyermek pedig a tanítóval és a többiekkel.

Egy másik alkalommal a leendő osztálytanító a szülőkkel beszélget, hogy kölcsönösen megismerjék egymást, ez segíthet a döntésben mindkét félnek, hogy valóban együtt szeretnének-e dolgozni nyolc éven keresztül.

A Waldorf-iskolákban nagyon fontos szempont, hogy sohasem csupán a gyermekeket vesszük fel, hanem a családokat, akkor tudunk a legtöbbet tenni a gyermekekért, ha a családi nevelés harmóniában van a Waldorf-pedagógiával.

A felvételiztető tanárok tájékoztatása alapján a tanári konferencia dönt a felvételről. A szülők írásban nyilatkoznak arról, hogy elfogadják az iskola nevelési elveit és működési feltételeit.

Jelentkezési lap az 1. osztályba

Átvétel a felsőbb osztályokba

Legfontosabb kérdések az iskola váltás előtt:

  • Vajon a gyermek érdekét valóban szolgálja-e, hogy átjöjjön egy másik iskolából?
  • Lendít-e a fejlődésén, vagy gátolja őt, ha az új osztályközösségbe kerül?
  • Jó-e neki az új környezet?
  • Fontos szempont, hogy a gyermek hogyan illeszthető be az osztályba.
  • Vajon lehetővé teszi-e az osztály összetétele a gyermek felvételét?
  • Befolyásoló tényező lehet még a férőhely kérdése.

Ezekre a kérdésekre és szempontokra keresik a felvételiztetők a választ. Egy beszélgetésből nem lehet biztonsággal megállapítani mindezt, ezért a gyermeket általában „vendégségbe” hívjuk a tanítás idejére. Lehetőséget kap, hogy megismerkedjen az itt folyó munkával, a többiekkel, és ők is megismerhessék az új társat. E találkozások sok kérdésre választ adnak, így segítenek a döntésben. A gyerekek hiteles jelzéseket adnak egymásról.