000evszakasztal

            A Waldorf óvoda a gyermek ismeretéből – életkoronként változó testi, lelki és szellemi szükségleteinek felismeréséből – kiindulva biztosítva a kisgyerek számára az egészséges fejlődést, az egészséges életmódot.
             A Waldorf óvodai nevelés a gyermekben működő természetes erőket támogatja olyan tevékenységek által, amiben a gyerek képességei szabadon fejlődhetnek.
            A cselekvés, az érzés és a gondolkodás fejlődésében figyelmes, tapintatos vezetéssel segíti az óvónő, amely nem engedi a túlterhelést, hanem védi a gyerek saját érésének és kibontakozásának tempóját.
            A Waldorf óvoda minden apró mozzanatával a kisgyerek életformáját szolgálja. Igyekszik jó minőségű táplálékot adni a gyerek testének, lelkének, egész személyiségének.
            A Waldorf óvoda áttekinthetővé teszi a mindennapi cselekvések világát a gyermek körül. A gyerek látja a felnőtt tevékenységében, hogy mi miből lesz (kenyér a búzából, baba a fadarabból, stb…) Így a későbbi életkorban is otthonosan mozog az Ő t körülvevő világban, s nem lép fel az átláthatatlan, elidegenítő érzés.
            Óvni szeretné a gyermekkort, hogy a gyerek csak lassan ébredjen fel, a kreatív erőket felszabadító, képdús, gyermeki álomvilágból. Ennek az a célja, hogy az „ébredés” után viszont valóban önállóan, biztosan, erőteljesen, éberen tudjon élni a világban.
           Televízió:
            A Waldorf-pedagógia álláspontja szerint (amelyet a modern pszichológia is alátámasztott) a gyermekek számára rendkívül káros a televíziózás, a videózás és a számítógépezés. A gyermek képekben él és a világról szerzett tapasztalatait képekre tagolva dolgozza fel. Ezeket a belső képeket a gyerekek saját maguk "készítik". Ezt a belső képalkotó képességet teszi tönkre, ha a gyermek a televíziózás, videózás, számítógépezés által állandóan kész képeket kap, amelyek olyan sűrűséggel követik egymást, hogy a gyermeknek nincs ideje a feldolgozásra. A gyermek agyának állapota ilyenkor az alvás alatti állapothoz hasonló, így minden szabadon, szűretlenül, áramlik be. Következmények:
           A mozgó, örökké változó képtől nem tud elszakadni, nem mozog, miközben állandóan mozgást lát. Izmaiban és egész idegrendszerében növekszik a feszültség. Ezért a tévézés befejeztével túlmozgásos reakciók jelentkeznek.
A növekvő feszültségtől a gyermek agressziókészsége is növekszik (az úgynevezett mesefilmektől, rajzfilmektől is).
A kész képek elsorvasztják fantáziáját, belső képalkotó képességét, ezért szinte képtelen élvezettel végighallgatni az elmondott mesét. 
Játéka szegényessé válik, a filmekből átvett sémákat utánozza.
           Egyszóval a képernyő hatásának következtében elveszíti a világ megismerésének azt az eszközét, amely életkori sajátosságainak leginkább megfelelne. Ez egész személyiségének fejlődését kedvezőtlenül befolyásolja.
           

Tartozz közénk!

Jelentkezz hozzánk!

titkarsag@fotiwaldorf.hu 
címre.

Jelentkezési lapok letöltése: 
Óvoda

Iskola

Első osztály

Felsőbb osztályok


Gimnázium

Kérünk, támogasd személyi jövedelemadód 1%-ával intézményünket!

Fóti Szabad Waldorf Egyesület

Adószám: 18082250-1-13

 http://www.fotiwaldorf.hu/index.php/hu/1-szazalek

Bankszámlaszám:

10402197-50526775-90801005

Távolmaradási igazolás

Letöltése: Igazolás

Bejelentkezés

 

Szeretettel várunk jelentkező gyerekeket mind az óvodába, az iskolába és a gimnáziumba is.

Jelentkezési ügyintézés személyesen a titkárságon lehetséges, vagy pedig a jelentkezési lap kitöltésével és elküldésével:

titkarsag kukac fotiwaldorf pont hu címre.

 

Jelentkezési lapok letöltése: Óvoda 1. osztály2-8. osztálygimnázium

Tetejére