Főoktatás

Reggel megérkeznek a gyerekek. Az osztálytanító kezet fog mindannyiukkal, pár szót váltanak. Ez a reggeli kézfogás a tanítónak sok mindent elárul a kicsik aznapi állapotáról, igényeikről.

Mindenki gondosan és nyugodtan előpakol. Az osztálytanító megáll és mindig ugyanazt a verset – fohászt – mondják el együtt. „Felragyog a nyájas nap.”

Ezt 10-15 perces szabad beszélgetés követi, melyben a vállalkozó gyerekek elmondhatják, mi történt velük előző nap és este.

Ezután kört alkotunk a terem szabad részében és kezdetét veszi a ritmikus rész. A szabályos testi ritmus kialakítására verseket mondunk, ritmizálva, szabályos mozgásokkal kísérve. Éneklünk és járunk, mozgunk hozzá.

Furulyázunk pentaton furulyán. Mondókákat tanulunk a hét napjairól, az évszakokról, hónapokról, állatokról és a természetről.

Matematika epochában ritmusosan számolunk mozgással kísérve egyesével, kettesével, ötösével, tízesével, százasával, ezresével előre és visszefele.

Az írás epochában betűverseket mondunk és euritmia mozdulatokkal elevenítjük meg a hangzókat. Ha jól választjuk meg a feldolgozandó verseket, dalokat, nagyfokú változást idézhetünk vele elő a gyerekek testi ritmusaiban.

A főtárgy (matematika, írás, formarajz) tanulása csak ezután a harminc perces ritmusos blokk után veszi kezdetét. Ehhez kapcsolódik szünet nélkül hatvan perces időtartamban.

A mese zárja a főoktatást. A tanító fejből mesél az osztálynak. Elsőben a népmeséket mondjuk előszeretettel, hiszen a gyerekek életkorának ez a legmegfelelőbb. Átélhetik mindennapi tapasztalataikat egy szimbólumrendszer segítségével.

Az osztálytanító az osztály hangulatának, összetételének és problémáiknak megfelelően választja vagy írja a mesét. Ez sokszor olyan erős hatású, hogy kioktató fegyelmezés, magyarázás nélkül, a mese hatására oldódnak a feszültségek.

A tízórai következik ezek után. Szépen kikészítjük és közösen mondunk köszönetet a földnek és a napnak a kenyérért, ételért. A tanító együtt eszik a gyerekekkel, így meleg, családias a légkör, ami fontos a kicsiknek és mivel utánzással tanulnak ebben a korban, szavak nélkül elsajátítják a kultúrált étkezést.

Az udvari játék következik ezek után, ugrálókötelet adunk a gyerekek kezébe, egyensúlyozó mászókát építünk. Fontos az ugrálás ebben az életkorban. Tudni kell a földről elrugaszkodni és biztonságban megérkezni. Fontos a mozgáskoordinációban is mind az ugrókötelezés, mind az egyensúlygyakorlatok.

Általában naponta két szakóra következik a főoktatás után: festés, kézimunka-kötés, ének-zene, euritmia, rajz, angol, német.

Ezzel befejeződik a nap, mindenki hazamehet pihenni és értelmezni az aznap tanultakat. Első osztályban még nem nagyon adunk házi feladatot. Fáradékonyak még a gyerekek és ha a délelőtti órák megfelelő minőségben zajlanak le, elég „táplálékot” adnak délutánra is. A gyerekek többsége otthon önszorgalomból számol, ír, furulyázik, rajzol, verset mond, hiszen ez érdekes, izgalmas számára!

Tartozz közénk!

Jelentkezz hozzánk!

titkarsag@fotiwaldorf.hu 
címre.

Jelentkezési lapok letöltése: 
Óvoda

Iskola

Első osztály

Felsőbb osztályok


Gimnázium

Kérünk, támogasd személyi jövedelemadód 1%-ával intézményünket!

Fóti Szabad Waldorf Egyesület

Adószám: 18082250-1-13

 http://www.fotiwaldorf.hu/index.php/hu/1-szazalek

Bankszámlaszám:

10402197-50526775-90801005

Távolmaradási igazolás

Letöltése: Igazolás

Bejelentkezés

 

Szeretettel várunk jelentkező gyerekeket mind az óvodába, az iskolába és a gimnáziumba is.

Jelentkezési ügyintézés személyesen a titkárságon lehetséges, vagy pedig a jelentkezési lap kitöltésével és elküldésével:

titkarsag kukac fotiwaldorf pont hu címre.

 

Jelentkezési lapok letöltése: Óvoda 1. osztály2-8. osztálygimnázium

Tetejére